چگونه از عینک آفتابی ری-بن خود مراقبت کنیم؟

۱۴۰۲/۱۲/۱۳

راهنمای مراقبت از عینک آفتابی ری-بن RAY-BAN

آیا از خط و خش‌های روی عینک مورد علاقه خود خسته شده اید؟ آیا می‌خواهید بدون ترس از خراب شدن فریم‌های گران‌تر آن‌ها را بخرید؟  چند نکته ساده برای حفظ ری-بن (یا هر عینک دیگر) شما در مقاله زیر آمده است! که جهت اطلاع از آن مقاله زیر را از دست ندهید.

مراقبت از عینک و عینک آفتابی ری بن


نکته شماره 1:

اولین توصیه ما به شما این است که وقتی عینک خود را به چشم نمی‌زنید، آن را درون جلدش قرار دهید. برخی از افراد دوست دارند عینک آفتابی را روی سر خود بگذارند، اما این یک راه آسان برای افتادن عینک های ارزشمند شما در هنگام خم شدن است. آویزان کردن آنها از جلوی پیراهن نیز باعث خراشیدگی آنها می شود. آیا می‌خواهید پاسخ راز بزرگ در مورد چگونگی افزایش عمر عینک خود را بدانید؟ از جلد عینک استاندارد استفاده کنید! هر خریدی از عینک Ray-Ban با یک جلد مستحکم و شیک ارائه می‌شود، بنابراین جهت محافظت عدسی‌ها ناشی از خراشیدگی جلوگیری خواهید کرد.

اگه جلد عینک را همراه نداشته باشم چطور؟
ما همه در این شرایط بوده ایم. شاید شما کیس را گم کرده ویا همراه نداشته باشید و شاید فقط نیاز دارید که عینک آفتابی خود را برای یک دقیقه برداشته و بیرون آوردن کیس دردسر بیشتری داشته باشد. در اینجا نحوه صحیح قرار دادن عینک آورده شده است.

نکته شماره 2:
پیشنهاد حرفه‌ای ریبنیران این است که عینک های خود را وارانه قرار ندهید:
شاید قرار دادن عینک به صورت معکوس کمی راحت‌تر باشد، بعلاوه به وقت نیاز جهت استفاده مجدد از عینک، برداشتن آن آسان تر است، اما قطعا عدسی‌های آن دچار خط وخش خواهند شد و آسیب جدی و غیر قابل جبرانی خواهند دید. قرار دادن عدسی‌های عینک  به سمت سطح داشبورد یا میز ، اشتباهی است که بسیاری از مردم مرتکب می شوند! بهتر است دسته ها و فریم عینک روی سطوح قرار گیرند.

نکته شماره 3:
اجتناب از قرار دادن عینک بدون جلد در کیف دستی یا جیب:

یکی دیگر از مواردی که باید از آن اجتناب کنید این است که عینک‌های مورد علاقه خود را در جیب یا کیف خود نیندازید، زیرا وسایل دیگری (مانند دسته کلید) خواهید داشت که می توانند به آنها آسیب بیشتری وارد کنند.

نکته شماره 4:
چگونگی تمیز کردن عینک آفتابی

مهم نیست که چقدر از ری‌-بن‌های خود مراقبت می‌کنید، اما به مرور زمان کثیف و لک می‌شوند. به نظر می‌رسد اثر انگشت روی عدسی‌ها ناخوآگاه ظاهر می‌شوند، بنابراین چگونه آنها را تمیز کنید؟
برای تمیز کردن عینک هرگز از پارچه نخی (مثل تی شرت) یا دستمال کاغذی استفاده نکنید و در عوض ازدستمال‌های استاندارد  و اورجینال داخل پک عینک‌های ری-بن و یا از دستمال تمیزکننده میکروفیبر استفاده کنید. مواد دیگر می‌توانند عدسی‌های عینک شما را خراش دهند. پارچه را هم می توان شست! آن را با حوله های خود و بدون نرم کننده بشویید.
توجه داشته باشید که برخی از عینک‌های آفتابی ری-بن دارای عدسی‌های شیشه ای هستند. خراش دادن شیشه نسبت به سایر مواد عدسی معمولی مانند پلی کربنات یا تریوکس بسیار سخت تر است، اما در هر صورت بهتر است از دستمال استاندارد ری-بن استفاده کنید تا عینک خود را در شرایط عالی نگاه دارید.
شستن عینک با آب ولرم و مایع دستشویی هیچ صدمه‌ای به عینک‌های ریبن نمی‌زند. (بهتر است از فوم دستشویی استفاده شود)

نکته شماره 5:
اسپری‌های تمیز کننده غیر استاندارد بلای جان عینک‌های شما:

یکی دیگر از مواردی که باید از آن دوری کنید، شیشه پاک کن‌هایی است که آمونیاک دارند، مانند رایت. از پاک کننده‌های استاندارد عینک استفاده کنید که تقریباً در هر فروشگاه عینک فروشی می توان آن را یافت.
برای استفاده، بهتر است ابتدا محلول را روی دستمال اسپری کرده و سپس با دستمال عینک‌تان را تمیز کنید.
راه دوم: عینک را کمی دورتر از بطری اسپری نگه دارید (نیازی نیست بطری اسپری را درست روی عدسی قرار دهید)، و به آرامی روی عدسی‌ها را هم در جلو و هم در پشت اسپری کنید. در مرحله بعد، از دستمال میکروفایبر خود استفاده کنید تا به آرامی عدسی را از یک طرف به سمت دیگر پاک کنید، سپس یک گوشه خشک را پیدا کنید و دوباره پاک کنید. این مرحله آخر تفاوت بزرگی ایجاد خواهد کرد.

اگر عینک شما بسیار کثیف است (کثیفی بیش از حد، غذا، شن و غیره)، هرگز با دستمال استاندارد آن را پاک نکنید،ابتدا آن را  زیر آب بشویید. آب مواد سنگین‌تر را از روی عدسی‌ها می‌شوید تا در حین تمیز کردن، روی عدسی‌ها خراش نیندازید.

جمع بندی

عینک آفتابی RAY-BAN  در ریبنیران
آیا ری‌بن‌ شما پس ازچند سال‌ استفاده قابل استفاده و تعمیر نیست؟ می‌توانید خرید بعدی خود را صورت داده و مراقبت‌هایی را که به آن‌ نیاز دارد، از همین الان آغاز کنید! وقتی از ما خرید می‌کنید، با راهنمایی درست و سفارشی، پاسخ  تمام سوالات شما در دسترس‌تان می‌باشد و اگر می خواهید با یک متخصص چت کنید، با ما تماس بگیرید . ما شما را به یکی از تکنسین‌های حرفه‌ای خود معرفی خواهیم کرد که بتواند در خرید و نگهداری درست و اصولی عینک آفتابی ری‌بن‌ به شما کمک کند.

با خرید از ریبنیران ، از خریدهای آنلاین پرخطر خودداری می‌ کنید.

گروه تجاری ریبنیران فدایی

مطالب اخیر

پرداخت امن
ارسال رایگان
امکان پرداخت در زمان تحویل کالا
نشانی : تهران ، شهرک غرب ، خیابان مهستان ، مجتمع تجاری مهستان ، طبقه اول ، شماره 35S
شماره تماس : ۰۲۱۸۸۵۷۴۴۳۰
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.